van luxe naar basic

31 mei 2010 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Hallo allemaal!

We hebben ondertussen heel wat kilometers afgelegd; we hebben een fantastische cruise gemaakt van Vancouver naar Seward en daarna een landtour van Seward naar Fairbanks waar we afscheid hebben genomen van Irene. Op dit moment zijn we in zonnig Los Angeles, Venice en gaan zo lekker naar het strand en cruisen op de fiets langs Venice beach en Santa Monica, maar nu eerst even wat verhaaltjes van de afgelopen 2 weken.

De Cruise was super; ongeloofelijk mooi vergezichten al varend door de fjorden met af en toe orka's, pourposses ( een soort orka dolfijn) en bultrugwalvissen en natuurlijk Gletsjers. Echt een aanrader voor iedereen die van de natuur houdt. Een week was wel voldoende op het schip; 2 x een formele avond, te veel eten en teveel bejaarden! Sorry Mam hihi. wel gave tours tussendoor gedaan zoals met een watervliegtuig naar Misty Fjords, een privetour om walvissen te spotten ( wel 20 gezien!) en met Dolly op zoek naar beren.

Na de cruise nog 5 dagen onderweg met een bus bejaarden over het vasteland inclusief raften, hiken, goud zoeken, boottocht door Resurrection Bay, mount Mckinley (20.000 foot) bekijken; kortom Fantasties :-) Dank je wel Irene!!!

De eerste de beste nacht die we samen doorbrachten in Chena Hot Springs, zonder luxe, was meteen zeeeer basic; in een Yurt (mongoolse steppe tent) zonder slaapzak op een veldbed erachter gekomen dat Alaska best koud kan zijn op 400 meter hoogte, dus de nacht halverwege afgebroken en in de huurauto doorgebracht. Wat ook niet hielp is dat de Yurt een lichtkoepel bovenin had en aangezien het in Alaska niet meer donker wordt in deze tijd van het jaar denk je gewoon dat het nog dag is. Volgens ons maken de Alaskanen hier ook gebruik van, want toen we om 1.00 uur naar de auto verhuisden stond er iemand de moestuin te schoffelen! Als de zon dan weer echt hoog aan de hemel staat (8.00 uur) is het ook meteen weer lekker warm (25C).  We hadden graag nog wat langer in Alaska vertoefd, maar het budget was op, aangezien de prijzen daar allemaal aanzienlijlk hoger liggen dan in de lower 48. (nieuw woordje geleerd;-)

Uiteraard zijn we weer lekker aan het plaatjes schieten geweest en aangezien Picassa ook onze backup wordt indien we deze pc verliezen onthouden we jullie van niets! klik hier voor de foto's van de cruise en hier voor de foto's van de tour erna.

Sinds eergister in LA aangekomen en we zitten in een heel leuke hostel met een privé kamer met jacuzzi voor $ 65 US . Beneden in de woonkamer mag je gewoon roken en het is heel gezellig met de andere backpackers. Gisteren toch maar ff toeristisch een citytour gedaan, want we moesten natuurlijk wel de sterrenhuizen in Beverly Hills zien, de walk of fame lopen op Hollywood Boulevard en flaneren over Rodeo Drive ( op slippers). Die foto's in een volgende update over en paar weken, tenzij we morgen in Vegas zoveel winnen dat we dat jullie niet kunnen onthouden... No worries het worden geen Dominicaanse Republiek praktijken :-0

Dank jullie wel voor al jullie berichtjes; heel leuk om zo op de hoogte te blijven.

Dikke kussen voor iedereen van ons.

PPs. Peet leuk filmpje van het Songfestival.... en hoeveelste zijn we geworden?

PPS.Danny Tjoen; leuke ideen voor je lampen hobby gezien .. zie de foto's. ( weer veilig thuis??)

PPPS: Zwemclub bedankt voor de relaxte bandana, jullie zie hij wordt veelvuldig gebruikt evenals de rugzak die ik heb ingeruild voor het muskietennet.

PPPPS: Jeannette en Danny; 1 juni is bijna.... zijn de dozen al uitgepakt???

PPPPPS: Flevum en oud collega's van Bas: Lekker aan het werk? HIHI

PPPPPPS: Akkertjes.. zien jullie al verbeteringen in de foto's?

1. Thijs:
    31 mei 2010
    Heerlijk leesvoer hoor! Even wat studieontwijkend gedrag, nu weer terug aan de studie dan maar! :P
    Mooie fotowsssss. Nu eindelijk met zijn tweetjes, geniet er van!

Liefssss
  2. Bar en Ar:
    Hey Kimmie en Bas,
    Super coole foto's! Wat hebben jullie al mega veel gezien in die korte tijd!
    Maar uh.... de weg van het hoge noorden naar LA wel heel snel afgelegd.... ja, zo kunnen wij het ook! :)
    Hier alles goed, wij hebben vandaag onze buma vakantie geboekt... gaan van de zomer eerst een week naar een hotel in Nauders (om de hoek bij Serfaus, ff biertje drinken in een lege Patschi) en daarna een weekje in een appartement aan het Gardameer. Is ook leuk.............
    Nino gaat ook goed, wordt steeds wijzer en geeft ook al handige tips. Mijn verstandskies is vrijdag getrokken en toen ik weer een beetje in de pijn schoot zei hij: mama, nieuwe tand kopen!
    Veel plezier en we kijken weer uit naar jullie nieuwe berichten!
    Liefs
    Bar, Ar en Nino
  3. Teun van Kooten:
    31 mei 2010
    Lekker om dit zo te lezen, niet goed om dit te lezen terwijl ik gewoon aan het werk ben. Maar klinkt goed jullie avontuur. Geeft een geweldig beeld van jullie ervaring.
    Op naar het volgende verslag!
  4. Kim:
    31 mei 2010
    Zucht........wat een heerlijke plaatjes, om bij weg te dromen! Helaas heb ik jullie gemist op de skype.... :-( Hebben jullie een route voor de komende weken of ligt dat nog niet helemaal vast? Ik ga nu lekker slapen, morgen naar de VU.

Dikke zoen!
    XXX
  5. Leoni:
    31 mei 2010
    Thanks guys! Super, super, super en weereens super, the diary and the photos.

Veel plezier en tot de/het volgende keer.
    (I think it should be 'de'
  6. Alex Human:
    Hoi Kim/Bas,
    Wauw! Fantastische foto's en reisverslag. Jullie genieten volop merk ik. En dan ligt er nog zoveel moois voor jullie! :-)
    Ga zo door! Have fun!
    Groetjes,
    Alex
  7. ineke:
    1 juni 2010
    Mooie beelden van de natuur en van jullie ook natuurlijk. De life story van Irene al gehoord en het was fantastisch !!! Nu de woestijn in. Lekker na die kou. Vergeet niet éven langs de Grand Canyon te gaan. Fijn dat ik zo mee kan reizen. Enjoy, liefs, Ineke.
  8. Marjam:
    Kimmetje en Bas!!
    @Kim: wat een gave tas heb jij! Lekker rollen!!
    @Bas: waar zijn jouw wieltjes??? hahaha
    Nog steeds ernstig jaloers en het zou leuk zijn als jullie deze verhalen blijven schrijven!
    xx
  9. Majan:
    Hallo lieverds,
    Wat een prachtige foto's, ik weet dat de natuur mooi is, maar zooo mooi heel ontroerend. Werkelijk heel bijzonder. Nu op weg naar Las Vegas, maar laat jullie niet verleiden door de dollars, uiteindelijk is het casino de lachende derde. Mochten jullie nu toch een klapper maken dan wil ik wel zo'n reisje naar Alaska ha ha.
    Geniet van de vrijheid en ik kijk uit naar de volgende avonturen.

liefs mam
  10. Marcel:
    1 juni 2010
    Ha die Kim en Bas, wat een mooie natuur daar. Ik ken de staat Washington goed, maar het lijkt bij jullie nog mooier, wijdser, schoner en vooral stiller. Wat gaaf allemaal. En dan zit ik elke maandag in de herrie kids zwemles te geven ;-) Hier gaat alles goed, af en toe naar Buijs en beetje bijkletsen. Binnenkort kleurt Nederland weer Oranje en kunnen we we lekker uit ons dak gaan. Have fun in LA en LV, take care and forget the time. Greetz, Marcel.
  11. Antoinette:
    2 juni 2010
    Hi Kim & Bas, mmmhhhh wat linkt het allemaal weer mooi en de foto's doen er niet voor onder. Leuk om klein beetje met jullie mee te gaan op reis!!! Ga ik toch nog op vakantie deze maand, :-) . Ps. LAS is op dit moment het pokerwahalla, want de WSOP (World Series of Poker) is aan de gang. RIO Hotel (om de hoek bij de Strip) is DE plek waar om de bracelet's gespeelt wordt. Go and check it out als je tijd (hihi) hebt. Dikke zoen, Antoinette
  12. Anita:
    2 juni 2010
    Heeeee skatjes,
    wat een geweldige teksten en plaatjes. En leuk om nog zoveel dingen van Alaska te herkennen. In die hot springs heb ik ook gezwommen. Tja..wat een ongelofelijke stank he haha.
    Het ziet er prachtig uit en jullie ook. Het is duidelijk te zien dat jullie er optimaal van genieten en vast ook van de tijd samen.
    Ben blij een beetje met jullie mee te mogen reizen.
    Dikke kus X Anita
  13. Rene en Irene:
    3 juni 2010
    he buurtjes,
    leuk hoor dat jullie al zo veel mooie dingen hebben gezien en het naar jullie zin hebben.

de groeten en alvast veel plezier op de rondreis naar de Grand Canyon!

rene en irene
  14. Joost den Hengst:
    4 juni 2010
    Ha Kim en Bas!

@ Kim; wat zie jij er sexy uit met je bergschoenen ;-)

Ik vertrek morgen naar Rome voor een vakantietje van 2 weken, niets vergeleken bij die enorme reis van jullie. Gave pics!!

Overigens is er op kantoor niet veel bijzonders aan de hand, gewoon z'n gangetje. Het vak.geld is betaald, dus de buit is binnen! ;-) Ohja, en de krassen op je oude bakkie zijn gemaakt na 2 weken onderhoud. Staat ie eindelijk voor de deur bij mij, reed er een klojo tegen mn bumper aan, zitten er weer forse krassen op. Ohja, en Rinse zit nu in mijn hockeyteam, we zijn laatst met wat gelijkgestemden, waaronder ook Rinse, gaan Karten en Zoetermeer; erg gezellig! Ohja, en cafe Buijs staat te koop! Nadat jullie vertrokken waren daalde de omzet kennelijk zo enorm, dat verkoop de enige optie bleek te zijn ;-)

Maargoed, ik wens jullie nog een hele fijn tijd toe en zie uit naar het volgende verslag.
    ciao x
    Joost
  15. Danielle:
    6 juni 2010
    Lieve Kim & Bas,
    dacht dat Ruud wel al gereageerd had, maar nee!! schande! hier beetje hectisch druk, dus nu tweede keer kijken en pas mijn reactie!
    topfoto's en zo leuk om mee te lezen/kijken! Foto's zijn erg mooi, maar Ruud is de flitserexpert ;-)
    Nog wat gewonnen in LV? benieuwd naar jullie volgende update en foto's!

Kusss van ons 4!

PS Floortje vond t trouwens maar stom dat jullie niet even langs zouden komen op Rolf zijn feestje ;-) hoezo geen benul van afstanden! haha!XXX
  16. Petra, Ilja en Saar:
    7 juni 2010
    Leuk om weer eens wat te lezen en erg mooie foto's! Helaas is Nederland ergens onderaan geeindigd op het Songfestival, maar dat was wel te verwachten haha. Oslo is echt een waanzinnig leuke en mooie stad. Je betaalt wel de hoofdprijs om dronken te worden haha......Maar het was ECHT een superleuke ervaring. Volgend jaar zit ik in Duitsland hoor! Trouwens nog een weekje en dan begint het WK. Hebben jullie onze oranje spullen al uit de koffer gehaald? Hup holland hup! Dikke kus van ons
  17. Gertjan & Sonja:
    9 juni 2010
    Heel lief dat jullie gebeld hebben. Prachtige foto's en mooie verhalen. Marjan kreeg bijna een beroerte bij de gedachte aan een casino in Vegas. Het is er in ieder geval een stuk veiliger op geworden nu Joran in Lima gevangen zit. Laat gauw wat zien en horen vanuit de Rocky Mountains. Dikke kus van ons.
  18. Jeroen:
    10 juni 2010
    Hallo Kim en Bas, nou ik heb jullie ook gevonden hoor. Kom maar door met die stoere foto's en verhalen... Veel plezier!

Grt Jeroen
  19. Addy:
    14 juni 2010
    Hoezo te veel bejaarden op de cruise? Daar horen wij toch niet bij? Op de luchthaven van Anchorage vroegen ze namelijk naar m'n ID toen ik een glas wijn bestelde................
    Heel veel plezier nog!
    Groeten van Addy (en Gerard)
  20. Nettie:
    16 juni 2010
    Wat een prachtige foto's en een heerlijk verslag erbij, echt genieten op afstand! Wees voorzichtig met die eekhoorntjes, die brutaal zijn en de pest overbrengen!!. Een mooie reis gewenst, liefs Nettie