Los Angeles - Moab

14 juni 2010 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Okay wen er maar niet aan, maar hier alweer een verslagje van ons. We hebben in 2 weken zoveel indrukken opgedaan en daarbij natuurlijk ook weer veel teveel foto's genomen, maar goed!
Allereerst gefeliciteerd allemaal met de eerste overwinning van ons Oranje.
Vanmorgen om 4.45 de wekker gezet en heeeel zachtjes de tv aangezet in het hostel, want dat mag eigenlijk niet tussen 23.00 en 08.00 uur.
Natuurlijk ook in het oranje gekleed inclusief geschminkte vlaggetjes dankzij het wk pakket van Petra & Ilja. Thanks!
In het laatste verslag vertelden we dat we gingen fietsen van Venice naar Santa Monica. Het was toen Memorial Day, dus heel veel mensen op de been en een hoop te zien. Vooral de Body Builders waren very impressive.
LA vonden we veel leuker dan van te voren gedacht en er zijn ook meteen wat vooroordelen weggenomen; Het aantal dikke mensen hier valt enorm mee (tot nu toe) en ook niet alles is SuperSized. Daarnaast ben je ook geen paria als je rookt. Helaas zijn er hier ook files! De LA area is echt heel groot en we hebben wel 2,5 uur over 70 km gedaan. Daarentegen hebben ze wel overal carpoolstroken, maar helaas moet je in de spits met zijn 3-en in de auto zitten.
Onze beste vriend is inmiddels de Walmart, daar kan je voor weinig echt lekker veel kopen. vb. 24 blikjes Coca Cola voor $ 5,- en voor Kim 2 korte broeken á $ 10,- Relaxed!
Vanuit LA richting Las Vegas met onze Ford Focus. We waren niet helemaal happy, want vanaf 50 mijl per uur ging ie trillen, dus die hebben we omgeruild voor een andere, betere aldaar.
Onderweg gebeurde er een eenzijdig, maar superheftig ongeluk voor ons neus. Een BMW haalde ons rechts in met zo'n 180 km p.u. en 800 mtr verderop klapte of zijn band, of hij verloor de macht over het stuur bij een manouvre naar links en vervolgens zagen we alleen maar stof en rotzooi door de lucht vliegen. Toen we voorbij kwamen, stond de auto volledig in de prak, middenin de woestijn met allemaal papieren en rotzooi ernaast.
Niemand bewoog meer in de auto, maar we zijn zo geschrokken dat we door zijn gereden.
Er stond al een auto langs de kant te bellen hoor! We hadden even geen zin in horror beelden op ons netvlies op de 1e dag autohuur door zo'n idioot.
Las Vegas is toch wel impressive als je over de Strip komt aanrijden in het donker. We hadden een relaxed hotel aan het eind van de Strip voor $ 20. p.n. Verder is het er enorm duur en heet. We hebben ieder $ 100 verloren dus dat is te overzien. Na 2 dagen waren we er wel een beetje klaar mee; vooral dat geluid van al die apparaten maakt je gek. Aanrader voor iedereen: we zijn naar de show van Cirque du Soleil geweest;'O'. Alles in en rondom het water en aangzien Kim 10 jaar op kunstzwemmen heeft gezeten sprak het haar helemaal enorm aan.
Onderweg kampeerspullen gekocht en op naar de natuur. Via Lake Mead en de Hooverdam (viel tegen) naar Valley of fire waar we onze eerste nacht in de tent hebben doorgebracht; bloedheet dus weinig geslapen, maar het uitzicht maakte veel goed. Daarna naar de noordzijde van de Grand Canyon gereden.Imponerend die gapende diepte, twee dagen onder de sterren wild gekampeerd
 in het aangrenzende national forrest, niemand om ons heen, kampvuurtje, muziekje (Hazes, Daniel bedankt) biertje, worstje boven het vuur, kortom top.Tijdens één van de hikes een Condor gezien. Er waren er in de 80-er jaren nog maar 22 over in de hele wereld, nu leven er ongeveer 75 in de Grand Canyon. De dagen hierna vanuit Grand Canyon via Zion naar Bryce gereden en in de parken gekampeerd, douches zijn meestal niet aanwezig dus we haalden een gemiddelde van ééns per drie dagen, lekker vies!
We zijn er ondertussen ook achter dat iedereen die een espresso apparaat kan bedienen hier een barista heet, volgens mij een beetje te veel eer, haha. In Bryce Canyon hebben we weer wild gekampeerd in het achterland, dus tent op de rug en hiken maar. Beetje jammer dat de plek die we van tevoren hadden gereserveerd bij de ranger, midden in een afgebrand stuk bos lag; alles zwart en doods. Het uitzicht echter groots. We hebben tot nu toe nog geen parkpas hoeven kopen dankzij de familie Vermeulen uit Berkel en Rodenrijs die we in Vegas hebben ontmoet, zij gingen naar huis en we mochten hun jaarpas hebben, dat scheelt weer budget. ($ 80,-)

Na Bryce stond Monument Valley op het programma, via Mule Point en Mexican Hat hier naar toegereden, bovenop Mule Point gekampeerd, dat was te gek!! Keiharde wind maakte het moeilijk om de tent op te zetten, de haringen moesten we verstevigen met flinke rotsen om onze tent veilig te stellen, ook het vuurtje was een beetje link, overal rondvliegende vonken. Aangezien we geen bosbrand op ons geweten wilden hebben, snel de worstjes verbrand boven het vuur, vuur uit en om negen uur in de tent. De volgende ochtend na een onrustige nacht werden we beloond met wederom een waanzinnig uitzicht.
Monument Valley viel wat tegen, wel even de nodige boodschappen kunnen doen in Navajo country. Ook hier onze eerste Coyote gezien, wel een beetje jammer dat hij dood langs de weg lag.
De laatste drie dagen zitten we in hostel de Lazy Lizzard in Moab, na 7 dagen kamperen is dat wel even lekker, zeker omdat er de laatste dagen veel onweersbuien zijn. Gisteren naar Canyonlands N.P. en Arches N.P. geweest, af en toe flinke buien maar dat maakt het landschap nog dramatischer.(zoals ze hier alles beschrijven; DRAMATIC)) Dit woestijnlandschap verandert ook op slag in een groen tapijt met wilde bloemen en bloeiende cactussen.

VOOR BEELDVERSLAG VAN DIT ALLES KLIK HIER  EN DAARNA HIER

Vanmorgen dus vroeg de wekker; mooi resultaat met een beetje mazzel.
Wij gaan zo richting Salt Lake, City; jullie horen weer van ons. ( toekomstige data zijn nog wat grof)

Bedankt voor alle leuke reacties op ons vorige verslag(je) en veel plezier met het WK.

Liefs van Kim en Bas

PS. Op het tabje kaart kunnen jullie exact onze route volgen via Google Maps

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Teun van Kooten:
    14 juni 2010
    WK zal je missen want de sfeer alhier is weer erg leuk en gezellig. Maar als ik dit lees krijg ik een andere indruk van je Bas. Kamperen en fietsen, je slooft je wel uit. Vraag me af hoeveel foto's jullie alweer hebben verzameld. Als ik verslag zo lees dan blijf je bezig denk ik.
    Ben alweer benieuwd naar volgende verslag. Ben benieuwd naar jullie beeld van Salt Lake City.
    Groet Teun van Kooten
  2. Anita:
    14 juni 2010
    Skatjes, weer in 1x uitgelezen en meteen alle foto's bekeken. Alleen maar weer happy faces, heerlijk!! Kan ook niet anders met zo'n geweldig reis. Klinkt allemaal fantastisch en kan ook niet wachten tot jullie naar midden-amerika afreizen en verder naar beneden afzakken. Kijk weer enorm uit naar het volgende verslag (binnen 2 weken ajb?!?!?).
    Hier overigens alles goed, weinig veranderingen. WK is leuk, alhoewel hoop ik op mooiere wedstrijden vanaf nu vergeleken met vandaag;-)
    Dikke kus en knuffel uit Utrecht!
    XX Anita
  3. Ruud:
    14 juni 2010
    Super weer! Mijn dag is goe dals jullie mailtje binnenkomt. Voor mij een feest der herkenning omdat ik veel van wat jullie gezien hebben de laatste 2 weken zelf ook heb gezien 15 jaar geleden tijdens mijn best of the west rondreis. Have fun!!!!
  4. Danielle:
    14 juni 2010
    Wat top en een mooie foto's zeg! heerlijk zo even bijlezen na het sporten ;-)
    Kan begrijpen dat jullie alleen maar lachend op de foto's staan, die plekken zijn supermooi!

geniet van t vervolg, wacht met spanning op t volgende verslag!!!

Kussss, Daan
  5. Kim:
    Hoi Lieve Bas & Kim,

Ik zit hier samen met mams op de bank jullie verhaal te lezen en de foto's te bekijken, het is toch echt fantastisch al de vergezichten en dan iedere keer weer zo'n Heppie face in beeld! Jullie hebben wel echt karakter hoor zo vroeg in het oranje mee leven en dan krijg je een waardeloze eerste helft, haha maar gelukkig met een goede afloop. Ik moest vandaag gewoon werken, maar het was alles behalve een gewone dag. Er was een groot scherm op gehangen in de sportzaal en de hele dag activiteiten rondom het voetbal, erg gezellig dus. Mama heeft vandaag ook een dubbele bijzondere dag gehad, zij heeft in Zierikzee haar appartement toegewezen gekregen, FEEST!! Tegen de tijd dat jullie thuiskomen kunnen jullie gelijk mee helpen inpakken, klussen en verhuizen, zo vertrokken en ook zo weer thuis komen! Maar goed, wij genieten nu nog volop van jullie avonturen, want wauw jullie zijn wel echt avontuurlijk met al dat kamperen op afgrondrandjes, kampvuurtjes......is maar goed dat mama niet om een hoekje kan kijken en het iedere keer achteraf pas leest en ziet ;-)
    Om jullie nog even op de hoogte te houden van mijn hardloopprestaties, ik loop nu 4 keer 2 minuten, jaaa voor je het weet kan ik mij inschrijven voor de marathon van New York! Oke nu weer voldoende onzin uit gekraamd! Geniet en take care!

Hele dikke knuffels en zoenen XXX van ons,
    Mam en zusje
  6. Leoni:
    14 juni 2010
    Thanks for the insight of your fab trip. What a glorious time you are having. So you are now off to Mormon country (Salt Lake City, Utah) - look out for the trailers where men with many wives and plenty of children live!
    Have a ball. By the way, er is feest in Z.A. met de WK
    Waka waka - hup Holland hup
    ♥ Leoni
  7. ineke:
    15 juni 2010
    HEERLIJK, voor het slapen gaan met de laptop in bed zo met jullie mee te reizen. SPANNEND, wat jullie allemaal beleven. Een PRACHTIGE lovestory spreekt uit de foto´s. Daar kan geen boek tegenop. Liefs, Ineke.
  8. Sas:
    15 juni 2010
    Hee daar,

Ik dacht vanmorgen toen ik wakker werd, dat we al een tijdje niets van jullie hadden gehoord. Toen kwam ik bij Flevum en een verslag!! SUPER LEUK, ik ben nog steeds onder de indruk van jullie foto's van de cruise... WOW! Ik ga zo de foto's kijken, van deze keer!

Heel veel plezier! x Sas en hou ons op de hoogte!
  9. Hanny & Berry.:
    20 juni 2010
    Hallo Kim en Bas.
    Net als al jullie vrienden en vriendinnen maken ook wij met veel plezier jullie trip mee!
    Ook wij zullen jullie blijven volgen.
    Geniet met volle teugen.

Vr. gr. Hanny & Berry
  10. Petra, Ilja en Saar:
    4 juli 2010
    De oranjekoorts neemt hier toe na de overwinning op Brzailie. Was weer ouderwets gezllig in Buijs waar de temperatuur binnen opliep tot 40 graden. Te warm. Heb de wedstrijd maar buiten gevolgd. We genieten weer van jullie verhalen! Grappig om dingen te weten te komen die ik nog niet wist. Kim op kunstzwemmen gezeten. Wist ik echt niet! Kan Kim straks Saartje wat leren in het water! Wij drinken een biertje op jullie dinsdagavond als Nederland weer speelt. Zijn we toch een beetje bij jullie! Veel plezier onderweg en kijk uit voor gekken op de weg in BMW's.....Dikke kus Peet, Ilja en Saartje