Terug naar de Kust

9 juli 2010 - Seattle, Washington, Verenigde Staten

Vandaag is het 4th of July. Ik (Kim) had me er best veel van voorgesteld, maar eigenlijk is het niet zo bijzonder tot nu toe, dus doen we vandaag maar de was bij de Duth Maid wasserette in Oak Harbor op Whidbey Island (WA).
Het lijkt hier wel één grote Nederlandse enclave, vannacht geslapen in The Auld Holland Inn, compleet met molen en al. Verder een makelaar die "Koetje" heet, bedrijvenpark Beeksma, een molen in het Windjammer Park en ga zo maar verder.
Vorige week hebben we in Montana ook al het plaatsje Amsterdam bezocht dus we blijven lekker in de Nederlandse sferen tijdens het WK. Voor de afgelopen wedstrijd hadden we weer speciaal een motelkamer geboekt, maar helaas geen ESPN dus geen voetbal.
Nog geprobeert via livestream kanaal maar zonder succes.
Uiteindelijk, gekluisterd aan de laptop, naar het verslag van Jack van Gelder op radio 1, wat een feest. We missen natuurlijk wel het sfeertje van café Buijs! De halve finale wordt gelukkig gespeeld op een voor ons wat gunstigere tijd (11:30) dus die kijken we dinsdag in de kroeg. In het laatste verslag hebben we jullie achtergelaten in Moab dus daar pakken we de draad maar weer even op.
Na Moab zijn we doorgereden richting Salt Lake City, onderweg gekampeerd bij Provo in het
Utah State Lake Park waar we voor het eerst zijn beroofd!! Na het douchen kwamen we terug bij de
tent. Daar waren knabbel en babbel uitgebreid aan ons ontbijt begonnen..haha.

Salt Lake City (SLC) was een aparte ervaring, de stad is heel rustig, schoon en komt vrij klein en vriendelijk over terwijl er zo'n 1,5 miljoen mensen wonen. SLC is natuurlijk ook het bolwerk van de mormonen. De mormonen hebben heel veel invloed op de lokale overheid waardoor het serveren van o.a alcohol altijd erg moeizaam was. Alleen clubs serveerden alcohol en daar moest je dan eerst lid van worden. Deze wet is echter vorig jaar aangepast en nu vindt je her en der terrasjes en barretjes. Daar moesten we natuurlijk gebruik van maken.
s'avonds hebben we Josh en Carissa ontmoet en goede gesprekken gevoerd over hun kijk op Utah.
Er is veel jeugd die zich afzetten tegen de strenge mormonenkerk, een veel gehoord probleem is dat de teugels zo strak zijn dat veel jongeren depressief zijn en vluchten in alcohol en drugs.
Als je in SLC bent moet je natuurlijk ook even graven in de mormonenregisters. We hebben gezocht naar onze voorouders maar niets gevonden.
Aan de ene kant een geruststelling dat ze toch niet alles weten en aan de andere kant, waren we toch wel nieuwsgierig. Mamsen en Pap, toch nog wat meer vertellen over jullie opa's en oma's!
Na SLC op weg via Jackson naar Yellowstone. Jackson of Jackson Hole in Wyoming noemen ze een mondain skidorp, maar dan wel cowboystijl. De prijzen zijn echter wel mondain en zelfs het hostel kostte $ 80 USD! Yellowstone was prachtig na alle rotsformaties in de voorgaande parken; weer eens even wat anders! Geisers en weiden en mooie bossen. Weer lekker veel dieren gezien, dus helemaal happy.(foto's) We merken nu dat de vakanties hier zijn begonnen, dus alle campings vol. Daarom net over de grens van Montana, buiten het park in Gardiner geslapen. Op een kerkterrein die net een camping hadden geopend! Wel op sjiek, want zelfs Pr. Roosevelt heeft hier ooit in een cabin gelogeerd!
Als er 1 ding was dat Bas absoluut wilde doen in Montana is dat naar de rodeo gaan (meer foto's , klik hier). Dus vanuit Yellowstone doorgereden naar Big Timber en daar was na 4 dagen de rodeo. Onze tijd daar vol gemaakt met 1 dag de moeders bellen, 1 dag de wedstrijd kijken (Ned-Cameroen) in de wasserette en 1 dag hiken.
De rodeo was superleuk en heel echt. Absoluut niet toeristisch en gewoon een way of life. Wij willen nu natuurlijk ook cowboy boots en een hoed, dus daar zijn we voor gaan shoppen.
Helaas (gelukkig) te duur en Bas paste geen 1 laars ( rare voeten in de familie haha) dus nee we hebben niets gekocht.
Verder hebben we ontzettend genoten van Montana en hier een goede 2 weken doorgebracht. Onderweg nog Glacier N.P. en Cascades N.P. bezocht; Helaas daar geen beren meer gezien maar wel andere leuke beestjes.
In de afgelopen weken is ons kookvermogen op kampvuur enorm vooruit gegaan. Was het eerst nog worstjes en hamburgers, we doe nu al gebakken aardappelen en groene asperges en biefstuk! Yihaaa! Iedere ochtend een lekker kopje nescafé, gekookt eitje (soms) en toast met jam. Jammie; Nee we worden er niet dunner op.
Inmiddels als we dit plaatsen is het alweer 8 juli en we zitten in een hostel is Seattle. Zijn nu de 5000 mijl (ca. 8000 KM) gepasseerd en toe aan auto nummer 3, vanwege een kleine botsing op de snelweg, maar daar vertellen we jullie de volgende keer meer over als Nederland wereldkampioen is!!!
Liefs Kim en Bas

1. Sas:
    Hee,

Wat een super mooie foto's weer! En wat een leuk verhaal! Hier leeft het voetbal idd veel. Ach ja, volgende week is het weer over en jullie reis nog lang niet!

Nou hou ons vooral nog heel veel op de hoogte!

Groetjes vanuit een bloedheet nederland!

x Sas
  2. marielle:
    9 juli 2010
    hola guapas, wat een fantastische reis zijn jullie aan het maken! grappig he, op dit moment is jullie openingsdans liedje op de radio en moest ik aan jullie denken! geniet lekker samen en verwen ons graag met de mooie verhalen en leuke foto's
    un beso enorme, marielle
  3. Gertjan & Sonja:
    9 juli 2010
    Wat een gevoel van vrijheid moeten jullie hebben, dit is het summum van genieten. Overigens vreemd dat jullie geen familie gegevens hebben gevonden in SLC. Hier is het tropisch warm en iedereen gefocussed op de finale. We missen jullie.
  4. Désirée:
    9 juli 2010
    Oh jee, auto in de prak? Ach wat maakt het uit als Nederland wereldkampioen wordt!! Leuk dat jullie ook zo genieten van het WK want dat is zo ongeveer het enige dat leeft hier in NL!
    Bloedje heet hier overigens, 35 graden!! Menno hangt voor de tv en Minke speelt met een vriendje in het zwembad. En ik kan eens lekker bijlezen hoe het met jullie gaat!
    Goh, kijk wel uit naar weer eens een weekeindje relaxen met jullie! Maar daar moeten we nog maar een jaartje op wachten!
    Dikke kus,
    Dees
  5. Kim:
    9 juli 2010
    WAUW, WAUW, WAUW, wat een prachtige foto's. Als ik niet beter zou weten zou ik denken dat jullie voor National Geographic werken. Ook goed om te zien dat jullie zo heerlijk genieten, dit spat van de foto's af. Ik ben wel een beetje jaloers, lig nu voor pampus op de bank.......het is hier gewoon te heet, bah!
    Leuk dat jullie een beetje in de Viva Hollandia sfeer zitten, heel veel plezier maar weer en geniet ook zondag van de FINALE!
    Ik mis jullie, BIG TIME!

Dikke knuffel,

Zusje
  6. De Akkertjes:
    9 juli 2010
    Leuk weer hoor! We blijven jaloers... overigens hier vandaan ook goed nieuws: Ik heb weer een baan! ben aan de slag als sales manager voor een uitzendbureau met 9 vestigen. Voelt goed om weer aan het werk te zijn...
  7. Petra, Ilja en Saar:
    10 juli 2010
    Hallo lieve Bas en Kim, we beginnen jullie nu wel te missen geloof ik. Vandaag langs jullie huis gelopen op weg van bezoekje aan vriendje Martijn (Lijsterbesstraat via Valkenboskade) naar huis. Terwijl ik langsliep bedacht ik me dat ik even bij jullie zou aankloppen maar helaas bedacht ik directl: jullie zijn "even" niet thuis. Jammer!!!!!!Ik ga trouwens foto's maken van de WK finale in Buijs en zal jullie die sturen. Echt heel jammer dat jullie dit niet meemaken maar ik besef me dat jullie ook hele mooie en bijzondere dingen meemaken ( hoe simpel is voetbal dan eigenlijk?). Leuk om te lezen dat jullie nu in Seattle zitten. Leuke stad, Ik was er 10 jaar geleden. Aanrader is een tripje naar Boeing en Microsoft. Gigantisch Mega Amerikaans groot! Voor de rest gaat alles hier ok. Ik heb nu lekker zomervakantie. Saartje is begonnen aan haar NEE fase (op alles wat we vragen antwoord ze nee....) en Ilja is druk bezig met het WK (hij gaat morgenochtend om 07.00 richting Belgie om (illegaal) vuurwerk te halen voor de WK finale. Tja, iedereen zo zijn hobby.....We mailen de foto's wel...Nou lieverds, geniet van alles wat jullie meemaken en wij denken aan jullie! Volgend jaar plan ik de bbq al in met groene asperges en biefstuk haha! Dikke knuffel, Peet, Ilja en Saartje
  8. Petra, Ilja en Saar:
    10 juli 2010
    Trouwens, vergeet helemaal iets te zeggen over de foto's. Wat GEWELDIG!!!!!!!!!!!!!! Staat je goed Bas die baard.... Knuffel!
  9. Leoni:
    11 juli 2010
    It was super reading about your adventures - so many wonderful experiences. I love your photographs, they are simply awesome.
    Well guys, looking forward to the next chapter and more wonderful images.
    We live in a wonderful world that is full of beauty, charm and adventure. There is no end to the adventures that we can have if only we seek them with our eyes open.
    - Jawaharlal Nehru -
  10. germaine:
    13 juli 2010
    Hey liefies ,
    Hier ben ik dan eindelijk !!! Zo te zien hebben jullie t fantasties en wat n mooie foto`s zeg ! En natuurlijk goed leesvoer haha .
    Dikke KUS
  11. Teun van Kooten:
    26 juli 2010
    Leuk verslag weer. Nederlandse sferen tijdens jullie trip, Bas die naar de rodeo wil. Zal ik morgen bij MNF vertellen! Blijft geweldig om jullie belevenissen te lezen. Reageer wat laat, maar ben net terug van mijn eigen vakantie. Veel plezier weer toegewenst en ik kijk alweer uit naar het volgende verslag. Foto's zijn trouwens ook erg mooi.
  12. dini en niels:
    5 augustus 2010
    Hoi lieverds, Even een berichtje van ons.
    Zoooo leuk die verhalen en foto's van jullie!! volgens ons hebben jullie het faaaantastisch samen en is het ge-nie-ten.
    Dat is ook precies wat jullie moeten doen en ik denk dat jullie door deze reis zulke dikke vriendjes worden dat daar noooit meer iemand tussen komt. SUPER!! Hier alles prima, erg veel op Vinkenveen en ook voor ons dus genieten van de zomer. Morgen gaat Niels weer met Rob een toertje maken en rozen halen dus ook dat gaat allemaal door en volgens ons begint hij aardig aan alles te wennen en gaat het best goed. Lieverds we blijven jullie volgen en vanaf hier heeeele dikke knuffels van ons.
    Doe voorzichtig en heel veel plezier!!! KISSSSSSSSSSS
  13. Antoinette:
    7 augustus 2010
    Hi Kim&Bas,
    Denk vaak aan jullie en hoe jullie het hebben, maar moest met name vandaag aan jullie denken. Stond in de boekenwinkel en zag dat de nieuwe Suske en Wiske uit is. De Watersater nummer 309. Heb er direct 1 voor jullie in laten pakken, dus als jullie terug zijn ligt hij hier voor jullie klaar. Mocht je hem toch al hebben, geen nood, vind ik wel iemand anders ervoor.
    Groetjes en dikke zoen, Antoinette
  14. Hanny & Berry.:
    19 september 2010
    Hallo Kim en Bas,
    We hebben weer genoten van jullie verhaal en bekijken altijd de foto"s, geweldig! Wij willen Kim van harte feliciteren maar ook jij Bas, met haar verjaardag en jullie trouwdag, jullie maken er samen maar een gezellige dag van. Wij wensen jullie nog een fijne tijd, tot de volgende keer.
    Veel lieve groetjes Berry en Hanny