Langs de kust.....

7 augustus 2010 - San Ignacio, Baja California, Mexico

Het rondje Amerika is af; we zijn weer terug in Los Angeles geweest na 3 auto's versleten te hebben en 8350 mijl (ca. 14.000 km) te hebben afgelegd.
Maurice; bedankt voor het bezinegeld; gelukkig hebben we de jerrycan niet nodig gehad!!
We hebben 38 nachtjes gecampeerd, 23 nt in een motel/hostel en 1x een sleep over. Het was zoals ze hier zeggen AMAZING!
We vonden het echt een veel leuker land dan van tevoren gedacht en daarom ook het verblijf iets verlengd, maar we moesten toch voor 12 augustus het land uit, want dan verloopt onze toeristenvisum.
De laatste keer vertelden we dat we een aanrijding hadden waardoor we naar een nog luxere auto werden overgeheveld. Het was wel even schrikken, maar niets ernstigs. Een Vietnamees remde te laat en botste achterop ons; schade: de zijkant en bumper een beetje kaduuk. Toch behoorlijk geschrokken, want daar sta je dan naast een 12 baans snelweg! En die Vietnamees wilde maar snel weg van de snelweg en geen politie erbij omdat je in Amerika een hele vette boete krijgt als je iemand van achter aanrijdt (naar zeggen zo'n $1000,-). Om hem enigzins tegemoet te komen snel de schadepapieren ingevuld, Herz gebeld en hem laten gaan.

Dat was vlak voordat we in Seattle aankwamen, waar we de halve finale hebben gekeken. Ja het voetbal is al even over, maar we hebben er toch ontzettend van genoten. Petra & Ilja, bedankt dat jullie ons hebben vertegenwoordigd in Buijs (gave foto); bij het EK 2012 zijn we er weer bij hoor!
De finale hebben we in Portland gekeken, in een hele drukke kroeg met heel veel nep Hollanders, derde generatie import, één vrouw had zelfs een oranje shirt aan had met HOOP HOOP HOLLAND erop. Ja....ze dacht dat je HUP Hup zo schreef. Wel leuk zoveel Oranjefans in een vreemde stad.
Seatlle is een superleuke stad. Daar hebben we in het hostel Eva ontmoet. Een Duitse die eigelijk toch ook wel op een finale NL-DUI had gehoopt, maar toen die droom voorbij was (GNA GNA) was ze wel volop voor Holland! We hebben Eva namenlijk ook nog weer opgezocht in Portland en San Francisco. Onze band ontstond tijdens een wandeling die haar leuk leek, naar Ballard (vlak bij Seattle) dat volgens de kaart niet zo ver was; Ja hoor we lopen wel mee.....
Helaas bleek de kaart niet op schaal! 6 uur later waren we pas weer bij een bus die ons terug kon brengen naar de stad. Eerlijkheishalve moeten we wel kwijt dat we ca. 2 uur in een kroegje hebben doorgebracht met een hoop bier en 1 rondje goedkope tequila (bottom shelf) en 1 rondje top shelf tequila van een alleraardigste narcotica detective.
Hij wilde ons hartelijk welkom heten in zijn land, want vond zelf dat Amerikanen niet gastvrij waren. (Hebben wij niets van gemerkt!) Daarna verexcuseerde hij zichzelf dat hij maar 1 kadootje voor ons 3-en had. Nou ja eigenlijk was het een kadootje voor Bas; een cap van de Seattle Police. Heel stoer, maar Bas mocht 'm niet dragen in Seattle, want dan kreeg hij problemen! (zie pics)

Vanaf Seatle verder langs de kust afgedaalt, met een uitstapje naar Portland voor de WK finale. De kust van Oregon is ruig met stijle kliffen en een ruwe branding die wordt afgewisseld met prachtige duinpartijen. Aan de kust is het verder vrij koud en mistig, de wolken rollen vanuit zee zo het strand op waardoor het vaak ook erg vochtig is. Met kamperen dus warme kleren aan en dicht bij het kampvuur's avonds.
We verlaten Oregon en komen aan in in Californie, we hoopten op hogere temperaturen maar aan de kust blijft het fris. De Red Woods zijn echter prachtig, we zijn zeer onder de indruk als we door de Avenue of the Giants rijden. (zie pics)
Deze bomen kunnen wel 2000 jaar oud worden, sommige zijn er dus al sinds onze jaartelling!! 95% van de originele Red Woods zijn echter gekapt eind 19de eeuw. Na de Red Woods rijden we door de wijngebieden van Sonoma en Napa, glooiende heuvels vol met druivenranken en een weg die er dwars door heen slingert; mooi.
Onderweg naar Yosemite nog even gestopt in Sacramento, het oude centrum (1830) is bijna volledig behouden inclusief treinstation. Vlak voor Yosemite kamperen we in het Stanislaus National Forrest, van de verharde weg is het een 8 km lange zand/grindweg die langs de berg naar beneden kronkelt. We vragen ons ieder bocht af of onze auto het volgende stuk wel aan zou kunnen, bij bocht 24 steekt er voor ons neus ineens een zwarte beer de weg over!
Uiteindelijk komen we aan bij de Tuolumne rivier waar helemaal niemand was en een mooie kampeerplek vinden en nog gratis ook. Voordat we tent op gingen zetten wilde Kim eerst nog even naar het toillet. Ziet ze ineens een naakte man lopen!! Geen auto's geen tent te bekennen,
hij liep de bosjes in en weg richting rivier. We hebben er verder maar niet teveel aan gedacht, zo'n naaktloper doet waarschijnlijk ook niet veel kwaad, haha. Heerlijk ons kippetje gegeten met sla en
het gekocht flesje rose van de Black Sheep winery gedronken. 's morgens ons lekker gewassen in de rivier.
Yosemite was verder prachig maar veel te druk; op naar San Francisco! (zie pics) Wat een gave stad, maar eigenlijk veel te duur voor ons budget. We vinden een motel aan de rand van de stad aan Mission street wat nog enigzins te betalen was. We hebben lekker vis gegeten bij de Wharf, Russian hill beklommen en vanaf gereden, zeeleeuwen in de haven gezien, de Golden Gate bridge over gereden, in Saulita geweest, in Chinatown geluncht en met Eva en Christian een avondje gezellig gedronken onder het genot van een waterpijp (met appeltabak).

Na san Fracisco richting San Diego langs de kust. Belachelijk mooie uitzichten, zoals hier wordt gezegd over alles dat mooi is...DRAMATIC. Verder zeeleeuwen, zee-olifanten, dolfijnen, zee-otters en zeehondjes gezien.
De tent is langzaam aan het bezwijken maar Mc Gyver Kim weet het met geduld te repareren! In San Diego hebben we een hostel in Little Italy direkt onder de landingsroute van het vliegveld. Ze komen zo laag over dat je ze bijna kan aanraken, wat een herrie en het water is ook nog eens afgesloten. Mary (Kim's voormalige baas in Puerto Vallarta) en haar man Eric wonen in San Diego en nodigen ons uit om bij hun te komen eten en slapen. Echt fantastisch, het was een heel gezellige avond en dochter Sofie (4) vond het erg leuk om met ons een beetje Nederlands te praten. De volgende dag hebben we met z'n vijfen met hun motorbootje door de haven en baai van San Diego gevaren, wat een gastvrijheid. Dank jullie wel! (zie pics)
San Diego is net als San Francisco een geweldige stad. Maandag 2 augustus moeten we om 15.00 uur de auto weer inleveren in LA, dus we slapen weer bij Ian in Venice. We hebben nog geprobeerd om de camping spullen te verkopen, maar helaas geen interesse. Nog geprobeerd om een deel naar huis te sturen, maar dat kost minimaal $ 100,- dus laat maar.
Een jongen die voor langere tijd in het hostel woont en op het strand sieraden verkoopt, weet nog wel een paar oude hippies die onze spullen goed kunnen gebruiken dus ze krijgen een goed 2e leven.
Uiteindelijk vertrekken we met de bus naar Tijuana, Mexico met 19 kilo in Bas zijn rugzak en 21 kilo in Kim haar rollertas. Onze eerste stop is Ensenada waar we ons volop tegoed hebben gedaan aan taco's en Pacifico bier. Relaxed stadje aan de westkust van Baja California.
We zijn toe aan een weekje vakantie (sorry mensen) aan het strand dus zijn nu op weg naar de oostkant van B.C.; Mulegé waar we Bas zijn verjaardag gaan vieren.
De bus is heel relaxed in Mexico en ondanks dat we er al 16 uur in hebben doogebracht verveeld het toch niet.
Gister een stop gemaakt in Guerreo Negro en de zoutvelden bezocht en vandaag in San Ignacio, een oase dorpje in de woestijn, waar we dit allemaal schrijven.
We hebben onze volgende opdrachten voor de reis nu uitgestippeld zodat we niets missen. Helaas is dit wel gebeurd met de opdracht van Jeannette en Danny...SORRY, maar we hebebn genoten van Alaska en Canada!
Jan en Rita, de rodeo was supergaaf zoals jullie konden lezen in het vorige verslag; Dank jullie wel.En Neyman and Marcus is (sorry) mooier dan de Bijenkorf,haha.
Dat was het weer voor nu; geniet van de foto's het zijn er weer een heleboel! (Leoni dit wordt een dagtaak!)
Dikke zoenen van ons.

PS: @ Antoinette; Je bent een schat om de Suske en Wiske voor me te kopen!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Leoni:
    8 augustus 2010
    It is now almost 2h30 and I just had to see the photos before going to bed. Awesome photos and an outrageously wonderful travelling experience. I just love reading all the stories.
    Looking forward to 'our' Mexican trip. Veel plezier!
    Knuffels,
    Leoni
  2. Kim:
    Hey Lieve Bas & Kim,

Ook vanuit Singapore jullie avonturen aan het volgen :-)
    Ziet er allemaal weer heerlijk uit, wat een verhalen......daar kun je straks nog jaren op teren. Hier is het WARM, gisteren aangekomen, reis was goed verlopen. Het hostel is toppie en daar heb ik Nadine ontmoet, een duitse met wie ik gisteravond gelijk naar de NIght ZOO ben geweest, rond 00.30 uur viel ik heeeeel moe in slaap. Vandaag ga ik SIngapore verder bekijken, genoeg te zien dacht ik zo, ook nog even een treinticket regelen om naar de perenthians te gaan maandagavond.
    Basje, hele fijne verjaardag gewenst! Dikke zoen en knuffels,
    Kim
    Basje alvast een hele fijne
  3. Majan:
    Lieve Bas en Kim,
    Wat een prachtig verhaal, dit is echt genieten en de foto's had ik van de week gezien, maar deze ga ik nu nog eens op mijn gemak bekijken. Wat stom Bas dat jij je verjaardagskaart al hebt ontvangen, ik had hem 9 august om 00.00uur laten bezorgen. Gisteren Kim nog gesproken via Skype en dat was fijn.
    Zonder tegenbericht bel ik op jouw verjaardag om 17.00 uur Nederlandse tijd. Lieve schatten geniet van elkaar en jullie strandvakantie ha ha.
    een dikke knuffel mam
  4. Michiel:
    Hola Mensen,

Ziet er allemaal erg top uit. Jaloers (ondanks dat het de States is ;)). En nu op naar de salsa klanken, yahooeeeiiii.

Enjoy.

Chiel
  5. Gertjan & Sonja:
    8 augustus 2010
    Bas gefeliciteerd met je verjaardag, wij maken ons geen zorgen dat jullie dat op gepaste wijze zullen vieren. Kim ook gefeliciteerd. Weer mooie reisverhalen en fantastische foto's. Bij het zien van de oesters loopt het water in de mond. De natuur is overweldigend. Jullie zien er heel relaxed uit. Met name Bas ziet er uit als een moslim met die baard, zal wellicht problemen geven aan de grens. Morgen een fijne dag veel reis plezier in Mexico.
  6. Bar en Ar:
    Hola!
    Allereerst (alvast) een very happy B-day Basje! Dat jullie het maar lekker mogen vieren tijdens jullie welverdiende strandvakantie:)
    Wat een onwijs mooie en grappige foto's allemaal. Het is gewoon niet te geloven wat jullie allemaal zien en meemaken.
    Hier gaat het eigenlijk niet zo best. Ik was zwanger, maar tijdens de termijnecho bleek dat er helemaal geen embryo tot ontwikkeling was gekomen. Het was maar 3 mm geworden, dus al in zesde week gestopt of zo. Het werd dus niet vanzelf afgestoten, dus ruim een week geleden heb ik een curettage gehad. Heel verdrietig en ook best ingrijpend allemaal. Gelukkig beginnen de hormonen nu wel een beetje uit mijn lichaam te verdwijnen. Komend weekend gaan we lekker op vakantie, daar hebben we heel erg veel zin in. Dan voel ik me vast ook weer wat beter.

Heel veel liefs
    Barrie, Arrie en Nino
  7. Anita:
    Skatjes!!
    Ik heb er weer even voor kunnen zitten hoor. Leuk verhaal en weer prachtige plaatjes.
    Kimmie street, super grappig. Leuke mensen ontmoeten...het klinkt allemaal erg relax. Maar begrijp die vakantie in de vakantie ook hoor. Je hebt soms ff een break nodig in je reis.
    Over 2 weken mag ik lekker gaan duiken in Egypte. Nog lekker een vakantie geboekt. Ga lekker 2 weken.... Tja ook liever 10 maanden, maarja;-)))))
    Verder alles z'n gangetje. Mike en Hester wonen bijna in Voorburg waar ze een huis hebben gekocht. Hester wilde toch weer heel graag terug richting Den Haag. Week 38 gaat ze bevallen van hun eerste kindje en wordt ik ontmaagd in het tanteschap;-)
    Zag het verhaal van Kim ook. Had me helemaal niet gerealiseerd dat de tijd zo snel was gegaan en dat zij ook al weer lekker op haar reis is naar het oosten. Heerlijk zeg! Geniet er allemaal van en ik denk aan jullie!
    Bas alvast gefeliciteerd! Maak er een mooie dag van!
    Mis jullie en vond het tof jullie ff te spreken laatst. Fijn om jullie stem even te horen en te horen dat het zo goed met jullie gaat!
    Hele dikke kus
    Anita X
  8. Antoinette:
    9 augustus 2010
    Bas......GEFELICITEERD!!!!!! Fijne verjaardag en drink er eentje op het magische getal 35!!!
    Dikke zoen aan jullie allebei, Antoinette
  9. Petra, Ilja en Saar:
    9 augustus 2010
    Heerlijk om weer jullie verhalen te lezen en foto's te bekijken! Bas, van harte gefeliciteerd vandaag! Laat je trouwens die baard staan Bas? (Je lijkt een beetje op Reinout Oerlemans zo haha). Hier alles ok. Geniet erg van mijn vakantie. Over twee weken weer voor de klas! Geniet van Zuid Amerika! Dikke knuffel van ons!
  10. siets:
    9 augustus 2010
    hey lieverds, gave foto's en weer een lekker verhaal om te lezen. geweldig dat het allemaal zo voorspoedig gaat! bas ziet er goed uit met baard! thanks voor bday message en happy bday to you bas! liefs en snel weer ff skypen. X
  11. marielle:
    10 augustus 2010
    hi babes, vanuit onze nu gezamelijk stulpje in rotterdam zingen wij heel hard : NOG VAN HARTE BAS!!! HIEP HIEP HOERA!!!
    foto's en stukje zijn weer geweldig om te lezen!
    geniet ze van de 'vakantie'
    lots of hugs and kisses,
    marielle en martijn
  12. duncan:
    `LEUK OM TE LEZEN JARUG DAN NEMEN WE ER EEN PAAR IK WEL TEMINSTE
    gr duncan
  13. Kim:
    Lieve iedereen,

Badankt voor alle leuke felicitaties! We hebben gisteren een super dag gehad, lekker naar het strand geweest. Kim had een lekker flesje champie geregeld en 's avonds heerlijk kreeft gegeten en daarna lekker Margarita's gedrongen met een stel Spanjaarden en Italianen. Topdag
  14. Teun van Kooten:
    11 augustus 2010
    Foto's zijn erg mooi. Lijkt me geweldig om dit mee te maken en te zien. Op naar het volgende deel van jullie reis.
  15. milco:
    12 augustus 2010
    Hallo schatjes!
    Leuk om te lezen dat jullie het zo gaaf hebben....Basje, nog gefeliciteerd!! Beter laat dan nooit...? :-)
    Nog heel veel plezier en succes en ik zal jullie avonturen blijven volgen!

Gr, Milco
  16. Joan Barba:
    21 augustus 2010
    hola kim y Bas, espero que el viaje vaya bien. He hablado hoy con Irene y me ha dicho como contactar con vosotros. Un beso.
    Rosana, Aida y Joan.
  17. De Akkertjes:
    22 augustus 2010
    Hee Bas, je lijkt op Joran van der Sloot met die kale kop....
  18. Alex Human:
    23 augustus 2010
    Hallo Kim/Bas,

het blijft een mooi avontuur met prachtige verhalen!

Veel plezier verder!

Gr., Alex
  19. Suus:
    23 augustus 2010
    Wat heerlijk om jullie verslagen te lezen, fijn dat jullie zo genieten. In t Buijsje worden jullie erg gemist hoor. Ik kijk uit naar het volgende verhaal. XX
  20. Hanny & Berry.:
    24 augustus 2010
    Lieve KIm en Bas, wat een prachtige foto's, wij hebben er van genoten
    wat maken jullie een geweldige reis.
    ik bel regelmatig met je Moedeer en blijf dus goed op de hoogte.
    ik las dat Bas jarig was geweest, nog van harte proficiat.
    Veel lieve groetjes Hanny en Berry